STADIG forvirret :(

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

STADIG forvirret :(

Indlæg af Blue83 »

Er der ikke nogen der kan fortælle mig hvordan man kan være 100 % sikker på et udbrud? jeg kan virkelig virkelig ikke se det.. Selvom jeg undersøger med total spotlight over det hele næsten. Jeg har taget piller Non stop siden jeg fik det konstateret fordi jeg ikke kan finde ud af det. (forskellige piller) Men det klør meget til tider, så meget at jeg næsten ikke kan sove.. Kan det være et udbrud? Talte med en rådgiver her forleden, men hun var ikke så meget inde i lige præcis det. Hun trøstede mig bare da jeg var lidt tudefjæs :0/.
Er der nogle der ved om man kan bruge canesten creme, vil det genere på nogen måder?

Har skrevet et indlæg før, men jeg er stadig SÅ forvirret omkring det hele at mine spørgsmål bare bliver ved og ved

Her forleden synes jeg at jeg så en rift dernede.... er det et udbrud?? Jeg er sikker på at jeg har en blære nu. Blev fremprovokeret af sex. Det gør lidt ondt når jeg tisser og når jeg tørrer mig med papir.

And by the way, en helt anden ting bare en mening fra jer andre. Jeg var sammen med min eks som ved at jeg har det, da vi var sammen da jeg fik at vide jeg havde det. Han ville alligevel være sammen med mig, selvom jeg ikke var sikker på udbrud og han ville ikke bruge kondom. Jeg sagde endda at jeg ikke ville alligevel fordi jeg virkelig ikke vidste om der var udbrud. Han er HØJST sandsynligt blevet smittet.. Er det helt forkert af mig at tænke : hans eget problem?
selvom jeg ikke kan være ligeglad, har det stadig meget dårligt over det.

Mine spørgsmål bliver veeeeeed.. Synes hele tiden der er ting jeg ikke kan finde ud af. Og mine nerver går amok hele tiden over hele kroppen. Har det gjort hele mit liv næsten, så ved ikke om jeg kan bruge det.

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: STADIG forvirret :(

Indlæg af tjow »

Hej Blue! ;-)

Med tiden bliver kroppen god til at bekæmpe virusset, så den næsten stopper udbruddet, før det når at komme rigtigt i gang (det har jeg i hvert fald oplevet!)

Men typiske tegn på udbrud er:
- Rødme (små røde områder, hvor blærerne kommer), svie, prikken/stikken, kløe, hævelse, blærerne (som bliver til små sår).

Hvis du INGENTING har at se, så har du ikke udbrud. Det er som sagt også væsken fra blærerne, som man skal holde sig fra, da det er der, virussen er i.
Hvis du kan MÆRKE "et-eller-andet" rumstere dernede, så KAN det da godt betyde, at der er et udbrud på vej.

Som jeg kender dit tilfælde, er du ret "ny" med herpes, så med tiden vil du lære at genkende det hele, kan jeg bare sige :-)

Haha, ja, det er da virkelig hans eget problem, når du har advaret ham :-) Måske har han det selv, siden han er så ligeglad... men nogle tager det bare heller ikke så tungt. Måske fordi de ikke ved, hvad det er.
Du skal efter min mening IKKE have det dårligt over det... det var hans eget oplyste valg.

Canesten: NO way, det kan slet ikke bruges til herpes. Så medmindre du har svamp, skal du ikke prøve det.

Hvilke piller bruger du forresten? :-) Det er meget, meget, meget vigtigt, at du gør, som din læge har forklaret dig, at du skal gøre. Så hvis du tager forskellige piller, lyder det lidt forkert?

Du skal som sagt bare spørge!!! :-) Ikke holde dig tilbage.

Lulu
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 21
Tilmeldt: 28. okt 2009, 04:21

Re: STADIG forvirret :(

Indlæg af Lulu »

Tag det roligt - det er altid sværest i starten. Du er jo nysmittet.

Jeg er ved at lære min herpes at kende nu, men der er da stadig nogen gange jeg bliver i tvivl om hvad fanden der foregår. Jeg får altid nervetrækken inden et udbrud, MEN nervetrækken bliver ikke altid til et udbrud. Det er først når jeg begynder at få rødme, kløe, svie og små knopper at jeg begynder på Aciclovir. Det du skal lære er at blive opmærksom på de symptomper DU får før et udbrud. Det er guld værd at kunne tage det i opløbet, for det betyder at du kan blive mere eller mindre udbrudsfri med tiden. Det er jeg næsten nu, så der er håb! Skriv evt en herpes-dagbog, med hvilke symptomer du oplever og hvornår. Viden er magt i det her tilfælde, og du vil komme til at få et helt normalt liv med tiden, hvor tanken om at du har herpes på ingen måde indgår i din dagligdag :-)

Jeg synes måske du skulle tage en tur til lægen og lige få et undervognstjek. Bare fordi man har hepers kan man jo også godt stadig få svamp og andre herligheder. Måske en snak med lægen også ville være meget godt på det her tidspunkt? Og som tjow skriver - at blande medicin er ikke en god idé!

Din eks står da fuldstændig selv til ansvar for at han måske er blevet smittet. Det skal du da ikke bruge tid på at bekymrer dig om.

Op med humøret :-)

Gæst

Re: STADIG forvirret :(

Indlæg af Gæst »

Jeg har en erfaring mhp. Zelitrex som har bragt mig til utallige besøg hos min egen læge og et besøg hos praktiserende gynækolog og hudlæge samt ulidelige gener. Jeg tog Zelitrex i en periode og fik da trykken, prikken, kløen, rødme, irritation i fra mit skamben og hele vejen "bagtil". Det mærkede hele tiden som om et nyt udbrud stod og bankede på, men ikke rigtig kunne komme igennem Til slut endte jeg jeg hos en hudlæge der mente, jeg kunne have vulvodyni oveni min herpes, hvilket jeg så prøvede at acceptere. Efter en tid prøvede jeg at stoppe med pillerne, som jeg tog forebyggende, og alle generne forsvandt!!!!! Det viste sig simpelthen at det var bivirkninger af medicinen. Denne oplysning bare til jer, der tror der er nye udbrud på vej, selv om I tager forebyggende medicin..... det kan så åbenbart være bivirkninger.

I øvrigt vil jeg tilslutte mig de andre der har svaret dig. Hvis du har informeret om din herpes, og din partner så selv vælger at udsætte sig for smitten, så er ansvaret taget af dine skuldre!

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: STADIG forvirret :(

Indlæg af Blue83 »

Hej igen..
Tusind tak for jeres svar alle tre.. det er altså noget mere afslappende at læse det fra folk der selv har det.

I starten tog jeg zelitrex i ti dage. Da jeg var oppe og få svar for alt det andet jeg blev testet for, fik jeg en ny recept til at have liggende. Dagen efter jeg stoppede med zelitrex fik jeg min menstruation, så jeg gik lidt i panik og indløste recepten med det samme og begyndte at tage Valaciclovir i fem dage. Da jeg talte med rådgiveren fik jeg endnu en recept til flere ganges afhentning. Og den recept indløste jeg sådan set også med det samme og begyndte at tage dem lige så snart jeg var færdig med de andre.. Det er jeg igang med nu, også Valaciclovir.

Som "Gæst" skriver, kan det vel også være derfor jeg føler så mange gener dernede nu, har taget pillerne i næsten en måned nu. Bange for jeg har fået svamp af det. Tør bare ikke helt lade være. Føler det går helt amok dernede med udbrud.

Jeg var heller ikke klar til at være sammen med ham. Vækkede ham da han faldt i søvn og bad ham om at gå. Tror det var ham der ´smittede mig til at starte med. ligegyldigt nu. Hvor længe gik der før i følte jer klar igen?

Det med dagbogen er en god idé faktisk. For alle mine nerver i kroppen går helt amok lige pludselig.. Har sådan et jag af smerte i benet der nogle gange fører op til venstre balle.. derfor er jeg lidt bange for at stoppe med pillerne. Som om der er udbrud hele tiden. Virkelig stadig noget lort det her. Mit humør er dog bedre og jeg håber jeg bliver lige så godt til at fange det i tide, som jer. Bare ærgerligt at det kan ødelægge mit humør på en god dag når jeg lige pludselig Kommer "I Tanke" om at jeg har herpes.
Har endda lært mig selv at spise fisk bare for at prøve at være lidt sund. Tror også på det du siger Tjow, at det har meget med ens humør at gøre..

Hmm et lidt langt svar.. Men det hjælper mig de her "samtaler" håber altså også i får noget ud af det. Heh!

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: STADIG forvirret :(

Indlæg af tjow »

Hej kære Blue...

Erhm, jeg kan ikke rigtig hitte rede i, om du tager to forskellige former for piller samtidigt, eller bare skifter, når du har brugt den ene recept? Desuden bruger jeg ingen af delene, kun Zovir og Aciclodan (som skulle være det samme)... så jeg kan ikke lige relatere til dine, men det er vel nogenlunde det samme?

Det går garanteret "amok" dernede :-) fordi sådan er starten... du må simpelthen bare holde starten ud! :-) Som alle siger: Intet bliver så slemt som starten.

Jeg var ret ung, da jeg fik det, så jeg bekymrede mig ikke på samme måde, tror jeg. Men jeg hadede det og var hårdt ramt og ville selvfølgelig ikke have sex, mens der fortsat var udbrud (det havde jeg i nogle måneder, meget lang tid).

Du skal bare være almindeligt sund og få din søvn, der er vist ikke meget, der kan ændre ved, at starten den er så hård, som den vil være :-)

Som sagt er det superglædeligt, at det hjælper dig! :-) Og ja, det hjælper også os andre på en eller anden måde... f.eks. er det rart at få talt om det, uanset om man er ny eller gammel inden for området! ;-)

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: STADIG forvirret :(

Indlæg af tjow »

Det var da vist lige smileytime, kan jeg så se! Hehe

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: STADIG forvirret :(

Indlæg af Blue83 »

Hej Tjow :)

Jeg har taget tre forskellige piller i alt. Får altid udleveret forskelligt, det kan jeg så holde styr på nu. Jeg har ikke taget dem på samme tid, men med højst to dages mellemrum. Uabrudt i en måned har jeg taget piller. Er stoppet nu, fordi jeg tænker det forårsager andre gener dernede..

Jeg er virkelig stadig i tvivl om jeg har udbrud. Har aldrig før tjekket mig selv dernede, så rødme osv kan jeg ikke se er udsædvanligt. Forleden da jeg var sikker på udbrud så jeg en blære, så "venter" lidt på det før jeg begynder på piller igen. Selvom jeg stadig synes tingene ser anderledes ud. Kan bare ikke se blære..'

Det klør hele tiden, bange for det er svamp :0/ men det gør ikke ondt.

Jeg er stadig super trist over det, og der skal ikke meget til før jeg føler mig ensom og udstødt.Hver gang mit humør er bedre, bliver det hele ødelagt når jeg lige pludselig kommer i tanke om at jeg har herpes :(.
Denne her side trøster mig virkelig, havde nok stadig været lige så fortvivlet og hulkende, som første dag, hvis ikke jeg havde hørt jeres erfaringer.. Det var endda ren tilfældigt jeg fandt det her. I min søgen efter en "Aldrig eksiterende" kur.
Det skønt med dine smileys.. så er der da en af os der kan :)

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: STADIG forvirret :(

Indlæg af Blue83 »

Er kønsvorter ligesom Herpes? Altså hvis det ikk er fremme om det kan dukke op lige pludselig og overraske? Jeg blev testet for det, og testen var negativ, men nu går mit paronide hoved helt amok når jeg undersøger mig selv dernede.. Jeg synes jo lige pludselig at jeg også ser vorter.. I skeden.. det ligner IKKE blomkålslignende ting, men det ser bare lidt rødt ud. Kan jo også været et herpes udbrud.. Blev også testet for celleforandringer sidste sommer.. Heller ikke noget at bemærke.. Ved godt jeg bare kan tale med lægen, ...... men de virker så dømmende :(

Arhh bliver sindsyg, ved slet ikke hva jeg skal stille op. Kan åbenbart ikke undersøge mig selv uden at blive total hypokonder..

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: STADIG forvirret :(

Indlæg af tjow »

Jeg kan bare sige til dig, at det bliver bedre med tiden! :-) TRO MIG. Og det kommer altså fra en, der har haft det i en del år og haft utroligt mange nedture over det, så jeg forstår dig godt.

Jeg tror faktisk også godt, at det kan give gener dernede, så som kløe (det mistænker jeg i hvert fald selv pillerne for), men det gode er jo, når man kan tage dem, så man ikke når at få et rigtigt udbrud med blærer, så man bliver fri for smittefaren.

Hvordan opdagede du, at du havde herpes i første omgang? Altså har du aldrig set en blære? Heh :P

Og du skal jo ikke være "Bange" for at have svamp... hverken "bange" for herpes eller svamp. Det er noget, vi er rigtig, rigtig, rigtig mange, der har, og det truer os ikke på livet ;-) Det er skide trælst lige nu og mens det står på og aaaalt det der, og når det kommer på ubelejlige tidspunkter og alt. Men man lærer at styre det, tage sine forholdsregler, at vide, hvad man skal gøre og alt det. Du skal NOK komme efter det :-) DON'T WORRY.

Det er en god formulering, at du "FØLER" dig udstødt. For du er det jo på INGEN måde. Selv hvis du offentliggjorde overfor hele verden på internationalt TV, at du havde herpes, ville der stadig være plads til dig rrrrrimelig mange steder ;-)
Men det er lidt ligesom at få menstruation - for nogle FØLER sig jo også totalt udstødte ;-D

MHT. KØNSVORTER:
Kære, kære frustrerede, paranoide :D Been there - done that. Mig og mine spejletjek i en periode, hvor jeg ikke havde herpes - så var jeg 100 % sikker på, at jeg da måtte have fået kønsvorter i stedet!
Men man kan have så meget, der er rødt/bumseagtigt/knoppet/ujævnt/whatever, uden at det er kønsvorter. Det kan være herpes, det kan være talgkirtler, det kan være bumser, det kan være insektbid... der er mange muligheder :-) Du skal ikke male fanden på væggen. Tag en pause fra alle bekymringerne om det, og så tag en MODERAT tjek på det ind i mellem og se, om det, du mistænker for at være en vorte, men som sikkert ikke er det, udvikler sig. Mange lever jo også med kønsvorter, de er jo også mega almindelige. Men igen, relax.

Besvar