Erfaringer med smitterisiko?

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
nybruger

Erfaringer med smitterisiko?

Indlæg af nybruger »

Hej alle i dette forum. Håber I vil hjælpe mig lidt med respons på min situation:

Jeg blev smittet med herpes g. i august måned 2013, ikke noget voldsomt primært udbrud (kun nogle bittesmå rifter ved skedeåbning) og mærkede ikke mere til herpes før igen i december og har så haft det ca. en gang om måneden siden. Jeg har en fast sexpartner, som jeg mødte lige efter det primære udbrud og som jeg har været ærlig overfor fra start af, at jeg var smittet, hvilket han ikke regnede for noget....så langt, så godt! Vi har dog ikke været sammen siden december pga. de hyppige udbrud. Vi har altid samleje med kondom.
I onsdags tog jeg til læge, da jeg havde rødme og kløe bag til og frygtede, at det kunne være herpes, der havde bredt sig til endetarmsområdet også. Min læge sagde, at alt så fredeligt ud forneden, det var ikke herpes ved endetarmen og jeg var symptomfri. Jeg lavede derfor straks en fræk aftale med min partner om fredagen, altså i går og vi havde samleje med kondom. Ikke noget problem umiddelbart. Bagefter onanerede jeg for ham, mens han hjalp med at stimulere mig med fingrene oppe i min skede. Han blev lidt tændt af det, stoppede med sine fingre og begyndte så selv at onanere, højst sandsynligt med den hånd med min skedevæske på.
Her til morgen vågner jeg så med en prikken og svien forneden og kigger straks efter med et spejl. Der er to små rifter i skedeåbningen og også en lille rød plamage lidt længere oppe!! Da vi var sammen i går havde jeg ikke den mindste mistanke om, at et nyt udbrud skulle være på vej, da jeg jo netop havde været ved lægen og ikke har mærket nogle symptomer.
Ny frygter jeg SÅ meget, at han kan være smittet. Han har selv herpes som type 1? Jeg skyndte mig at ringe til ham og har bedt ham være opmærksom på et evt. udbrud og at kontakte lægen, hvis der melder sig noget. Han tog det meget stille og roligt og var glad for, at jeg orienterede ham.
MEN JEG har det så dårligt med det! Jeg ringede til AIDS-linien efterfølgende og fortalte om episoden. Hende, jeg snakkede med, beroligede mig med, at jeg havde gjort, hvad jeg kunne, havde opført mig anstændigt og at jeg har blæst hele den her herpesvirus ud af proportioner og at det mere lød til, at jeg trængte til psykolog (sagt lidt skrapt, men for at berolige mig), så bekymret jeg var! Hun vurderede lav smitterisiko ved onani-episoden.
Undskyld, den noget lange og direkte forklaring, men er der nogen, der har erfaringer med, hvor lidt/hvor meget der skal til for at smitte i sådan en situation eller tilsvarende situation? Ret beset ved jeg ikke, om det er et nyt herpesudbrud eller blot kan tænkes at være irritation som følge af samlejet, men jeg frygter det værste. Jeg ved godt, at det eneste, jeg i princippet kan gøre, er at vente og se, men det er svært, når man er bekymret :?

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Erfaringer med smitterisiko?

Indlæg af malou85 »

Jeg synes, du skal ringe til din læge i morgen tidligt for at blive podet :)

Du fortæller din partner har herpes 1 - har han det ved munden, kønsorganerne eller andre steder?

nybruger

Re: Erfaringer med smitterisiko?

Indlæg af nybruger »

Hej malou85 og tak for respons :)

Han har herpes 1 ved munden med sjældne udbrud. Ikke noget, han overhovedet ville have tænkt over at informere mig om, hvis ikke jeg selv havde fortalt om min herpes. Ment som i, at han ikke tænker over, han har det og altså ikke ond vilje fra hans side.

Dit forslag om at kontakte min læge for podning virker jo som den oplagte ting at gøre, men jeg tror min læge er ved at være gevaldigt træt af mig!! Jeg har været utrolig ked af smitten, hvilket jeg jo tydeligvis stadig er, og jeg føler min læge synes jeg er hysterisk og ikke rigtigt tager mig alvorligt. Han har i hvert fald forsøgt at fortælle mig, at så er herpes altså heller ikke værre og det nærmest er noget, man render ind i før eller siden og at man generelt må antage, at når man ikke er i udbrud, så smitter man ikke, for ellers kan man jo aldrig foretage sig noget og at sygdommen brænder ud med tiden. Han har dog samtidig sagt, at det er yderst smitsomt og her står jeg så og føler, jeg har handlet uansvarligt overfor min partner! Rådgiveren ved AIDS-linien fortalte dog, at samlejet kan have skabt irritation og fremprovokeret udbruddet?, så igen, det er ikke sikkert, der var noget under selve akten og det først er opstået senere eftersom jeg først fik symptomer morgenen efter?

Jeg føler mig slet ikke tryg ved at skulle kontakte min læge igen, igen!! :(

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Erfaringer med smitterisiko?

Indlæg af malou85 »

Vi er ret uenige herinde omkring smitterisiko, så vil anbefale dig at læse min holdning som en del af mange :)

Men jeg er af den holdning, at herpesvirus nemt smitter. Har man udbrud - også "de usynlige" (ikke de 5%), så er smittefaren imo høj.

Hvordan ser det ud forneden nu? Kan du se noget, du genkender? :)

Vigtigst, så synes jeg du skal slippe din dårlige samvittighed, da du har været ærlig overfor din partner :)

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Erfaringer med smitterisiko?

Indlæg af malou85 »

Hov og så skal du da have skiftet læge. Man skal aldrig have fornemmelsen af, at det er ubehageligt at gå til lægen! Det SKAL du være tryg ved :)

nybruger

Re: Erfaringer med smitterisiko?

Indlæg af nybruger »

Jeg er helt med på, at der ikke er en endelig facitliste på, hvornår man smitter og hvordan, men sætter stor pris på din tilbagemelding uanset :) ...selvom det ikke tegner helt godt? :oops: Jeg må bare håbe på det bedste!!!

Jamen, der har kun været et par bitte, bitte små rifter ved skedeindgangen og en rød plamage lidt længere oppe indvendigt. Begge dele ser ud til at være væk her til morgen. Det er forsvundet af sig selv, da jeg har ikke lige har haft pillekuren liggende til weekenden. Da jeg fik konstateret mit primære udbrud, så det næsten ud lige sådan. Dengang troede jeg bare, det var rifter og irritation og gik egentlig kun til læge, fordi rifterne ikke ændrede udseende indenfor et par dage, som jeg synes de burde. Alle mine udbrud har været meget milde.

Jeg ved godt, der skal to til en tango, men jeg bebrejder mig selv, at jeg ikke lige for god ordens skyld fik mig selv kigget efter forneden inden jeg tog hen til ham og at jeg ikke øjeblikkeligt beordrede ham til at vaske hænder og lem, efter vi var færdige!! Men omvendt, så er han jo en voksen mand og jeg er ikke hans mor.

Jeg har kraftigt overvejet at skifte læge. Jeg synes hele tiden jeg bliver affærdiget med halve svar, ikke kun omkring mine spørgsmål om herpes, men i det hele taget....men det er en hel anden snak :D
Lægen får nok svært ved at pode mig nu, når der ikke rigtigt er noget at se, men tror jeg kontakter ham uanset. måske for at komme forebyggende behandling?

Besvar