Totalt nede!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Denkedeafdet

Totalt nede!

Indlæg af Denkedeafdet »

Hej alle sammen og tak for denne side! Håber virkelig på nogle svar! Har lige idag fået konstateret herpes 2 og kan slet ikke forenes med det. Er 20 år og næsten kun lige haft min seksuelle debut. Har været sammen med to fyre og den ene to gange. Ham jeg har været sammen med to gange vil ikke gå til lægen igen da han mener at lægen tjekkede for nyligt da han bad om at blive tjekket for det hele, hvilket jeg har fået at vide at lægerne ikke gør? Har hørt de kun tjekker for herpes hvis man specifikt beder om det eller at der er en begrundet mistanke fra lægen af. Nogle der har erfaringer med dette? Mit næste spørgsmål er at jeg går virkelig meget op i hvem det er der har smittet mig, hvilket jo egentlig kan være ligemeget men det går mig bare virkelig på! Var sammen med den første fyr mandag og den anden fyr onsdag og fik allerede symptomer fredag aften, kan det så være fra fyr nr 2 når symptomerne kom så hurtigt? Er virkelig ved at gå nedenom og hjem! Kan slet ikke se hvordan nogen nu nogensinde skulle kunne ville mig :( føler mig som det mest klamme og mindst tiltrækkende menneske på hele jorden! Håber nogle vil svare mig

p.maj
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20. jan 2015, 19:26

Re: Totalt nede!

Indlæg af p.maj »

Kære Denkedeafdet

Er ikke sikker på jeg kan bidrage med særlig gode svar, men vil prøve mit bedste...

Jeg er af den mening, at lægen kun tjekker for herpes, hvis der er begrundet mistanke - fx hvis der er synlige blærer. Man tester for herpes ved at pode blære. Man kan også få taget en blodprøve, som kan påvise om man har antistoffer mod herpes, men det er vist ikke standard...

Første udbrud kommer som regel få dage til uger efter smitten, så det kan i princippet være begge fyre der har smittet dig...

Op med humøret du... Ved godt det kan virke uoverskueligt at sluge sådan en nyhed, men accepten kommer...
Tænk på at herpes er den mest udbredte kønssygdom i Danmark, og at mellem 20-25 % er smittede!
Kh. Maj

Denkedeafdet

Re: Totalt nede!

Indlæg af Denkedeafdet »

Mange tak for svaret Maj ;) lægerne synes jeg ikke har været til meget hjælp overhovedet! Den første fyr har nu valgt at han ikke vil have sex med mig mere hvilket jeg synes er virkelig hårdt! Jeg forstår fuldt ud hans valg for hvem vil dog smittes med det, men det får mig virkelig til at føle mig giftig! :| håber lidt på han indser at det ikke er så farligt for vil ham rigtig gerne. Synes det er en kæmpe mundfuld at sluge! Er der eventuelt nogle der har erfaringer med kløe efter næsten overstået første udbrud? Min numse, balder og det hele dernede klør forfærdeligt :?

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Totalt nede!

Indlæg af malou85 »

Du kan have det latent i kroppen eller du kan have fået det af en af de to fyre. Jeg håber, du kan give slip på den tanke, forsøg at acceptere at der ikke findes svar på det spørgsmål :)

Er der stadig sår - i så fald kan det være helingsprocessen, der giver kløe. Sørg for at have letsiddende tøj på og gå evt. all natural derhjemme :D Giv det luft og forsøg at lade være med at klø igen :)

Der kan også være nyt udbrud på vej, i starten siges det at være værst med udbrud. Men se det som positivt - jo bedre bliver din krop at at genkende virusset og nedkæmpe det - og måske endda før det kommer i udbrud :) Herpes 2 siges at være lidt mere aggressiv end type 1, men bare rolig, du lærer din krop og din herpes bedre at kende med tiden :)

Og hvis denne fyr ikke vil dig pga herpes, så ud til højre med ham! Jeg har endnu ikke mødt nogen, som har takket nej - og jeg har været ærlig. Fortal hvad det var og hvad smitterisiko var. Jeg synes dog ikke det er en deciederet kønssygsom og det påvirker selvfølgelig også mit syn på det hele ;)

Denkedeafdet

Re: Totalt nede!

Indlæg af Denkedeafdet »

Kløen er så langsomt på vej væk nu heldigvis, men hold op det er svært at klø igen :D jeg er så småt ved at acceptere at nu er mit liv sådan her, har godt nok grædet en del men det kommer man jo ingen vegne med i længden ;) håber på at møde en ny der kan acceptere det :)

Gæst

Re: Totalt nede!

Indlæg af Gæst »

Jeg kan virkelig godt forstå din frustration.

De svar, der er kommet besvarer dine spørgsmål. Jeg ville blot sige, at der er håb forude!!

Jeg fik selv herpes 2 for to år siden og var fuldstændig ødelagt - ny-single og så med herpes. Bare ikke fedt! Men men - har ligesom malou85 endnu ikke mødt nogen fyre, der har takket nej til sex, selvom jeg altid har været ærlig om min situation. Har haft 'snakken' tre gange nu og der har aldrig været nogen problemer. Tror vi føler os langt mere stigmatiserede end vi overhovedet bliver opfattet. Samtidig må man se det som en god måde at finde ud af om en fyr vil dig nok - og det er nok meget positivt, at man tænker mere over hvem man hopper i kanen med.

Op på hesten og træk vejret dybt ned i maven - det er okay at være sur, trist og irriteret, men virkelig - livet går videre helt uden problemer :)

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Totalt nede!

Indlæg af kama »

Kære Denkedeafdet,

Ligesom malou85 og de andre skriver, så bør du ikke være bekymret for om en fyr vil nægte at have sex med dig, hvis du er ærlig omkring det. Siden jeg fik det konstateret for ca. 3 år siden, har jeg fortalt det til to: min eks-mand og en senere eks-kæreste (han fik det at vide ved først givne lejlighed, dvs. inden vi havde intimt samvær første gang), hvor ingen af dem blev afvisende overfor mig af den grund. Hvis en fyr afviser dig på den baggrund, så vil han dig ikke tilstrækkeligt, og derfor er han ikke værd at spilde sit krudt på.

Du er stadig ung, så prøv at nyde dit liv, selvom jeg godt ved det føles som om at hele ens liv falder fra hinanden når man får beskeden (ønskede selv at falde død om, da jeg hørte det, og kunne ikke abstrahere fra det i lang tid), men det bliver bedre med tiden, og man lærer at acceptere det. Men indtil videre vil det være en følgesvend, og man vil kan blive nødt til at tage sine forholdsregler, især ved udbrud, men ellers bare sørg for at leve så normalt som muligt. Prøv at se på hvor mange, der har forkølelsessår på munden. De ændrer jo heller ikke hele deres livsgrundlag på grund af det ;) og hsv-2 er jo bare en forkølelsessårsvariant, som i langt de fleste tilfælde sidder forneden ;)

Bare husk at informere evt. fyre om, du har det, og smitterisici. Så har du din ryg fri, og det er op til dem om de vil være sammen med dig eller ej. Men lad være med at tilbageholde informationen, især når du er klar over det.

Besvar