Type 1 i underlivet?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Vædder

Type 1 i underlivet?

Indlæg af Vædder »

Hej alle! Jeg er netop blevet testet positiv med type 1 i mit underliv :( jeg har været igennem en forfærdelig periode hvor jeg har grædt meget og været enormt deprimeret(det psykiske har været det værste). Jeg forsøger virkelig at føle mig fortrøstningsfuld men føler at jeg mangler svar på SÅ mange spørgsmål bla. Fordi at det er lidt tabu at snakke om. Jeg har dog opdaget (ved søgen på nettet) at mange faktisk har det.. men undre mig over hvad det vil sige at det er type 1 jeg har i underlivet? Vil det så være mindre slemt eller komme mindre til udtryk at jeg er ramt? Vil mit sexliv med min fantastiske kæreste(som har smittet mig) stadig kunne fortsætte nogenlunde normalt? Har læst at flere har haft enorme smerter ved samleje endda længe efter deres udbrud og det frygter jeg virkeligt for! Samtidig har jeg også læst at nogen næsten ikke er aldrig har udbrud, mens at andre har det hver månede? Det er fuldstændig forfærdeligt at sidde alene i uvished med det her og jeg mangler virkelig råd og svar! Modtager hvad som helst!
Hilsen en meget fortvivlet og ked vædder

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Type 1 i underlivet?

Indlæg af malou85 »

Hej Vædder

Velkommen i denne gruppe :)

Det du oplever er (desværre) helt normalt, hvis det kan hjælpe dig. De tanker og følelser, du har, sidder du langt fra alene med. Jeg kan næsten love dig, at det bliver bedre. Anderledes ja, men bedre :) Det er meget nyt for dig, og det er helt forståeligt, at du reagerer på det.

Du har fået herpes type 1. Der findes Herpes Labialis (type 1) og Herpes Genitalis (type 2). Ordene fortæller, hvor visse typer typisk befinder sig. Hvilket for mig er en totalt dated måde at opdele det på. De to typer kan findes over alt på kroppen. Jeg har selv type 1 i underlivet.

Typerne kan dog tit indikere graden af virusangrebes styrke. Type 2 siges at være mere aggressiv end type 1.

Fordelen ved at din kæreste også har herpes er, at det sikkert er en langt større forståelse imellem jer, end hvis kun en partner har virusen :) I skal dog stadig afholde Jer fra sex, når I har udbrud. Selvom I begge har virus i Jer, vil I kunne smitte hinanden andre steder på kroppen.

Det bedste du kan gøre er at lære din krop at kende, nu den har fået herpes. Det er simpelthen så forskelligt, hvad man oplever. Jeg selv var utrolig nervøs for at få konstante udbrud, for det havde jeg også læst, man fik. Jeg har sjældent udbrud.
Jeg har altid en kur liggende, hvis jeg er i en periode, hvor jeg føler min krop har brug for en hjælpende hånd - ellers så lader jeg min krop klare denne virus selv. Jeg tror på, at min krop bliver langt bedre til at hunte aktiv virus ned, hvis den får lov til at bekæmpe det selv. Det er op til dig, hvad du foretrækker.

HVIS du er uheldig at have konstante udbrud, kontakt da din læge og få en snak om en forebyggende kur :)


xoxo
Malou

Vædder

Re: Type 1 i underlivet?

Indlæg af Vædder »

Hej Malou! Tusinde tak for svar!
Jeg syntes også det lyder bedst det der med at lære kroppen at håndtere virussen selv! Er der nogle vitaminer eller råd du har til hvordan man bedst får kroppen til at være modstandsdygtig?
Jeg Sys pillerne jeg har fået er forholdsvis effektive og kunne heldigvis hurtigt mærke at de har hjulpet ved første udbrud men føler også lidt at det er kunstigt holdt nede med medicinen! Hvornår bør jeg stoppe med at tage pillerne? Har nemlig også fået symptomer på at have fået herpes på læben og måske også i øjet :cry: så ved ikke om jeg bør fortsætte eller bare stoppe med pillerne da mit underliv er ved at være nogenlunde igen og jeg har taget pillerne i 5 dage som der står i inlægssedlen at men skal.. min læge er detsværre ikke til så meget hjælp og det eneste han egentligt har gjort er at teste mig positiv og givet mig en recept..
Endnu en gang tusinde tak for svar!
Knus vædder

Sunny

Re: Type 1 i underlivet?

Indlæg af Sunny »

Hej Vædder,

Eftersom du har fået det af din kæreste, så kan i jo fortsætte jeres sexliv som i plejer (med mindre der er udbrud selvfølgelig). Jeg blev også selv smittet af min ex kæreste (også HSV-1) for 4 år siden og har kun haft det ene primærudbrud (og det er 4 år siden). Så vidt jeg kan forstå er der færre udbrud når man har HSV-1.

Bare af nysgerrighed (da jeg var i samme situation); vidst din kæreste godt at han havde herpes? og havde han synlige symptomer, da du blev smittet?

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Type 1 i underlivet?

Indlæg af malou85 »

Vædder wrote:
> Hej Malou! Tusinde tak for svar!
> Jeg syntes også det lyder bedst det der med at lære kroppen at håndtere
> virussen selv! Er der nogle vitaminer eller råd du har til hvordan man
> bedst får kroppen til at være modstandsdygtig?
> Jeg Sys pillerne jeg har fået er forholdsvis effektive og kunne heldigvis
> hurtigt mærke at de har hjulpet ved første udbrud men føler også lidt at
> det er kunstigt holdt nede med medicinen! Hvornår bør jeg stoppe med at
> tage pillerne? Har nemlig også fået symptomer på at have fået herpes på
> læben og måske også i øjet :cry: så ved ikke om jeg bør fortsætte eller
> bare stoppe med pillerne da mit underliv er ved at være nogenlunde igen og
> jeg har taget pillerne i 5 dage som der står i inlægssedlen at men skal..
> min læge er detsværre ikke til så meget hjælp og det eneste han egentligt
> har gjort er at teste mig positiv og givet mig en recept..
> Endnu en gang tusinde tak for svar!
> Knus vædder

Jeg tager Longo Vital, men egentlig tror jeg på, at det bedste middel til et bedre immunforsvar er sund kost, motion, frisk luft og mindre stress :) Det er sådan jeg hjælper min krop bedst.

Jeg synes, du skal fortsætte med din kur nu. Den tager ikke arbejdet fra din krop, men hjælper lidt til. Fremover kan du selv vurdere, om du har brug for pillekur. Jeg tager den, hvis jeg kan mærke, at min krop har brug for en hjælpende hånd.

Hvis du har fået det i øjet, vil jeg mene, du skal tage til din læge igen. Så vidt jeg husker er det en meget sart, udsat kropsåbning at få herpes i. Hvis din læge ikke tager dig seriøst, så bed om at få en anden. Er du i et lægehus med flere læger?

På apoteket kan du købe Zovir, som du kan smøre på læben, når det begynder at prikke før et udbrud. Du kan ikke gøre andet lige nu end lade kroppen bekæmpe det. Jeg har set, man kan få nogle plastre, som er gennemsigtige, du kan putte på :)

Vædder

Re: Type 1 i underlivet?

Indlæg af Vædder »

Tak for svar begge! Sunny- min kæreste har netop fået svar på sin blodprøve og han havde dannet antistoffer for type 1... det eneste der egentlig var af symptomer var et lille rødt mærke på hans forhud som nogle gang blev lidt større og andre gange lidt mindre(ingen kløe eller svie eller bister eller noget bare et lille rødt mærke) og det var slet ikke noget der var til gene. Lægen mente ikke at det havde nogen relation til herpes virussen Og hvis det ikke har det, så har han altså slet ingen symptomer haft! Det var derfor en meget stressende periode hvor der både fra hans læge og ham selv blev hentydet til at jeg havde været ham utro.. heldigvis er det værste ovre nu og jeg kan begynde en normal hverdag hvor jeg ikke konstant skal bekymre mig alt for meget om det:)

Dan
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. okt 2018, 22:32

Re: Type 1 i underlivet?

Indlæg af Dan »

Hej kan man regne en podning test hos lægen. For jeg har stadigvæk smerter på penis??

gæst

Re: Type 1 i underlivet?

Indlæg af gæst »

Hej
Hvis der er nogen friske udbrud de kan pode fra, så ja, så kan du godt stole på udfaldet.

Besvar