Et råd fra en solskins-ø

Forum for søde mennesker med et sår på læben
Besvar
en ramt optimist

Et råd fra en solskins-ø

Indlæg af en ramt optimist »

Hej

sidder her på min ferie med min familie. Jeg har haft herbes i 38 år nu!!
Fik det omkring øjet da jeg var fem og har siden haft det med jævne mellemrum. Hver gang jeg udsættes for dejlig sol efter en lang periode med dårligt vejr, er det helt sikkert at jeg får et udbrud. Det er stadig ved øjet, men det er meget voldsomt. Hele venstre side at ansigtet er ramt. Jeg ligner en der har fået bank. Mit øje er hævet så synsfeltet er svækket og for første gang har jeg fået to udbrud - et over og et under øjet. efter så mange år med herbes har jeg lært at leve med det. egentlig har det aldrig været et problem for mig. Det er der jo bare, og jeg kan hverken gøre fra eller til.
Nuvel efter denne voldsomme omgang vil jeg i morgen købe mig et stort glas c-vitamin og tage 1g i timen i tre dage og efterfølge det med ½ gram morgen middag og aften indtil alt herbes udbrud er væk. Om det virker må tiden vise, men zovir og andre cremer og pilleprodukter holder det kun hen for bagefter at komme tilbage i et kæmpeudbrud. Derfor tror jeg lige jeg vil forsøge med c vitamin, mest fordi det går ud over min familie at jeg er så træt, at jeg ikke kan komme i poolen og at jeg ser ud af h-til.

Har læst mange af spørgsmål/kommentarerne igennem, og jeg kan komme med svar på rigtig mange af dem, mest fordi jeg har haft det i så mange år.

Det vigtigste er npk. Vask hænder HVER gang du kommer til at rører ved det. Køb alcosprit til at rense dine hænder og evt også såret. Lad INGEN komme i nærheden at udbruddet. Hermed undgår du at smitte andre. OG
sidst med ikke mindst : herbes er IKKE hiv - et brækket ben er heller ikke blærebetændelse ;)
Håber alle ramte lærer at leve med det og håber at ikke flere bliver smittet. Lad os sammen udrydde denne sygdom!
kærlig hilsen
en ramt optimist

Besvar